DE ACCOMODATIE

Op deze pagina willen wij u een beeld geven van de prachtige ligging van ons clubhuis en de mogelijkheden van onze accommodatie.

Naast wedstrijden en clubevenementen worden er bij WSV Maurik voor het bedrijfsleven evenementen georganiseerd.      Het betreft sportieve, watergebonden evenementen, BBQ’s en feestavonden.

Faciliteiten
Ons clubhuis is uitgerust met eigen keuken en toiletten. De benedenverdieping van het clubhuis is voorzien van dubbele deuren aan drie zijden van het clubhuis die toegang geven tot de buitenterrassen die rondom het clubhuis zijn aangelegd. Het clubhuis kan uiteraard worden verwarmd. Buiten het watersportseizoen kan de ruimte worden gehuurd als cursus- of vergaderruimte. Er is een speciale juryruimte met computerapparatuur aanwezig op de bovenverdieping van het clubhuis. Het dakterras vóór deze ruimte biedt de wedstrijdjury een optimaal zicht op de wedstrijd.

Minder-validen
De accommodatie is aangepast voor minder-valide mensen. Dankzij de Johan Cruijff Foundation hebben wij een rolstoellift om vanaf ons terras op de steiger te komen. In het sanitairgebouw is er ook een speciale invalidentoilet en douche.

Terrassen
Vanaf de terrassen is er een geweldig uitzicht over het gehele terrein en de wateraccommodatie. Op het terras naast de parkeerplaats hebben wij een sanitairgebouw gerealiseerd. Het aangrenzende terras is zo ontworpen dat er prijsuitreikingen kunnen plaatsvinden. Het tweede terras ligt ook zeer goed beschut. Het geeft ook toegang tot de ski-opslag en tot de materiaalcontainer. Ook aan de voorzijde van het clubhuis kan van onder het balkon naar de verrichtingen op het water gekeken worden.

Steigers
Aan de steigers is ruimte voor 10 boten. Een deel van de steigers is speciaal ontworpen als startsteiger en kan voor dat doel bij wedstrijden elders op het water worden geplaatst.

Brandstofsteiger
Voor het snel en veilig tanken van de boten is er een brandstofsteiger en een calamiteitensteiger die gemakkelijk met een auto zijn te bereiken.

Helling
De eigen trailerhelling wordt gebruikt voor het te water laten van boten van leden maar ook voor de aanvoer van brandstof en als toegang voor calamiteitenvoertuigen.

Strand
WSV Maurik heeft naast de terrassen een geweldig zandstrand voor het ultieme strand gevoel: uitermate geschikt voor spelletjes of een beachparty.
Het is om veiligheidsredenen niet toegestaan om buiten de steigers te zwemmen.

Wateraccommodatie
Onze locatie heeft ruimte voor strand-recreatie en diverse watersporten als waterskiën, wakeboarden en blootvoetskien (barefoot).
De waterdiepte is 12 meter. De kwaliteit van het zwemwater is zeer goed (gem. seizoenstemperatuur water 22°C).
De meest gunstige windrichting is ZW, ongunstig is de weinig voorkomende oostenwind.

Slalombaan
Onze locatie is voorzien van een gehomologeerde slalom course (6 boeien) en inner course handibaan met pregates en ‘all buoy timing’.
Totale lengte wedstrijdwater is 685 m (aanvaarbaan geïntegreerd).
Water wordt gezien als ‘snel’ voor slalom en jump.

Homologation
Homologatie m.b.v. 3 homologatie-plateaus.

Schans
Onze locatie heeft een nieuwe schans, hetzelfde bovenblad als in Gravon en Meuzac (F) en is hydraulisch verstelbaar:
1.50 is 1.58
1.65 is 1.74
1.85 is 1.94
Voor handi: 1 is 1.20
De schans is ook voor en achter uitgerust met speciale luchttanks, zodat hij in zijn geheel zowel in hoogte als lengte verstelbaar is.

Blootvoetschans
Blootvoetschans met eigen meetsysteem is aanwezig.

Camera’s
WSV Maurik heeft een eigen camerasysteem voor montage in de boot voor zowel trick, slalom, barefoot als wakeboard (Bob Corson video jump-system).
Bij wedstrijden staan op beide poorten (begin en eind) van de slalombaan camera’s gericht. Er is een vaste camera beschikbaar voor controle van het boot pad.

Startsteiger en vlot
Tijdens slalomwedstrijden maakt WSV Maurik gebruik van een speciale startsteiger. Skiërs worden gebracht en opgehaald met een speciaal vlot.
De steiger is goed voor max. 30 personen.

Afzetting
Bij wedstrijden wordt er een vergunning afgegeven voor afzetting van het vaarwater, waardoor overlast van andere boten wordt voorkomen.

Kamperen/Parkeren
WSV heeft gelegenheid voor kamperen met campers, caravans of tent op eigen terrein (30 plaatsen).
Aantal parkeerplaatsen: 500

Hotelaccommodatie
Hotel Tiel ligt op 15 minuten afstand van WSV Maurik (Tel. 0031 344 622020).

Ligging
WSV Maurik ligt op 15 minuten afstand van de stad Tiel.
Nijmegen / Arnhem / Utrecht is 30 minuten rijden.

Vliegveld
Schiphol op 1 uur afstand.
Rotterdam op 1.15 uur.
Duisburg op 1.20 uur.