BAREFOOT

Zin om Barefoot te skiën?
Dat kan bij WSV Maurik, ook als u geen lid bent. Wij nodigen u graag uit een keer uit om kennis te maken met het barefoot waterskiën. Barefoot waterskiën kan al vanaf jonge leeftijd. De vereniging heeft een enthousiaste groep skiërs die op vrijdagavond en/of zondagmorgen bij elkaar komen om te trainen.

Slalom
Bij het barefoot slalomskiën wordt, in tegenstelling tot de ‘klassieke’ slalom, niet om boeien geskied, maar tussen en over de hekgolven van de boot. De skiër scoort punten door binnen 15 seconden zoveel mogelijk hekgolfkruisingen te maken. Extra punten worden behaald wanneer de skiër de hekgolf kruist op één voet of door achteruit te skiën (hetzij op één of op twee voeten).

Figuren
Net als bij het klassieke figurenskiën bestaan er voor barefoot trick speciale figuren. De skiër krijgt tweemaal 15 seconden om daar zoveel mogelijk van te laten zien, inclusief draaien, sprongen en salto’s. Ook de verschillende manieren om te starten kunnen extra punten opleveren.

Schansspringen
Net als bij het klassiek schansspringen is het de bedoeling om zo ver mogelijk te springen. De schans die voor het springen wordt gebruikt is echter maar ongeveer 50 centimeter hoog.

Wat zijn de kosten?
De prijs voor niet-leden is 25,00 per 15 min. Skibonnen zijn te koop aan de bar. Wanneer er een boot beschikbaar is, geef je deze bon vervolgens aan de bootbestuurder af. Benodigd materiaal, zoals een speciale wetsuit zit bij de prijs inbegrepen.

Lid worden van WSV Maurik als barefoot waterskiër?
Wanneer je lid bent van WSV Maurik krijg je een goedkoper tarief voor je ‘run’ en krijg je een goedkoper tarief aan de bar. Ga naar lid worden voor meer informatie hierover.

Misschien fijn om een koppeling te hebben direct naar lid worden pagina, net zoals nu het geval is.

Wil je eerst meer informatie ontvangen? Neem dan contact op met Marcel Aartsen via info@wsvmaurik.nl