ALGEMENE INFO

Waterskivereniging ‘Maurik’ is in 1984 opgericht en gevestigd in het recreatiegebied ‘Eiland van Maurik’.

Ons doel: het waterskiën in al zijn facetten te bevorderen. De vereniging (WSV Maurik) bestaat uit een enthousiaste groep recreatie- en wedstrijdskiërs. We bieden jong en oud de mogelijkheid om alle onderdelen van de disciplines: waterskiën klassiek (slalom, trick en jump), blootvoetwaterskiën, knee- en wakeboarden te beoefenen. Daartoe beschikt de vereniging over prima faciliteiten waaronder een eigen clubhuis, ranking slalombaan en een ranking klassiek- en blootvoetspringschans. Ranking betekent dat de slalombaan en de schansen gehomologeerd zijn, waardoor (inter-)nationale wedstrijden op Maurik mogelijk zijn.

WSV Maurik uitgegroeid tot een vereniging waar alle disciplines van het waterskiën met veel plezier beoefend worden, zowel op recreatief als op wedstrijd niveau. Dankzij de inzet van heel veel vrijwilligers en sponsors kunnen we genieten van een prachtig clubhuis en een perfecte wateraccommodatie.
Mede hierdoor waren we in 2009 staat om het Europees kampioenschap klassiek waterskiën voor senioren te organiseren. Na afloop van dit grootse evenement zijn we overladen met complimenten van officials en skiërs, waarmee de basis gelegd werd voor een groter evenement: het Europe & Africa Youth Championships dat wij in augustus 2012 organiseerden. Dit kampioenschap, met maar liefst 132 deelnemers verliep zeer succesvol. Daar kijken we als vereniging met gepaste trots op terug.

Om te kunnen snelvaren in het recreatiegebied ‘Eiland van Maurik’ beschikt de vereniging over een aantal ontheffingen, welke beschikbaar zijn voor de leden. Wij bieden ook niet-leden de mogelijkheid kennis te maken met deze vorm van watersport. Een aantal leden is door de Nederlandse Waterskibond gemachtigd om professioneel les te geven en testen af te nemen.

WSV Maurik is aangesloten bij de: