Handidag 2023

De inschrijvingen voor de handidag 2023 zijn weer geopend.
Je ontvangt automatisch een e-mail met het ontvangst van de aanmelding, op een later moment wordt je op de hoogte gebracht van de definitieve deelname.

Handidag WSV Maurik, waterski dag voor mensen met een beperking.

Ook dit jaar organiseert Waterskivereniging Maurik weer een  handidag, op zondag 13 augustus 2023
Heb je vragen of twijfel je? Neem vooral contact met de organisatie via 06- 42 10 34 63.

Dit evenement is een enorm gezellige en ieder jaar weer een druk bezochte waterski dag die met heel veel enthousiasme door WSV Maurik georganiseerd wordt.

De handidag is in principe een dag vullend programma waarbij ruimte voor twee skibeurten is, een ’s morgens en een in de middag. Tussen de skibeurten kan je op ons gezellig overdekte terras van een drankje en hapje genieten, elkaars ervaringen horen en elkaar aanmoedigen. Optioneel is om de dag af te sluiten met een gezellige barbecue waarbij uiteraard ook uw begeleider, familie of kennissen welkom zijn.

Wil je liever 1 keer skiën of kun je niet de gehele dag blijven? Geen probleem! Wil je dit dan vermelden bij je inschrijving? Uiteraard kan je op de dag zelf ook nog besluiten om het bij 1 skibeurt te houden, niks moet op onze Handidag!

In het clubhuis van WSV Maurik kan je genieten van een kop koffie, thee, frisdrank, bier, snacks en broodjes. Het terrein is rolstoel toegankelijk, beschikt over een invalidendouche en -toilet én een rolstoel traplift naar het strand met de startsteigers.

Onze vrijwilligers weten met mensen met een beperking om te gaan. Eenmaal omgekleed op het startsteiger krijg je van onze bootbestuurder en waterski-instructeur instructies waarbij je lichamelijke mogelijkheden besproken wordt. De waterski-instructeur gaat met je mee het water in en helpt je bij het starten. Onze waterski-instructeurs zijn allemaal ervaren waterskiërs. Er is aangepast waterskimateriaal aanwezig. Een rescue boot vaart op kleine afstand mee. Tijdens het waterskiën is het dragen van een wetsuit en zwemvest verplicht, dat is op de vereniging aanwezig.

We willen om 10:00 met de eerste deelnemers starten, het is van belang dat de eerste deelnemers om 09:30 aanwezig zijn zodat er tijd is voor het omkleden. We varen met twee boten, om 10:00 starten we dus met twee deelnemers. Een skibeurt duurt ca 15 minuten.

Kenmerkend van de Handidag is de ongedwongen sfeer, wij willen dan ook geen startrooster maken wie er aan de beurt is, we willen dat graag aan de deelnemers overlaten. Onze gastvrouw zal de hele dag het schema in de gaten houden en op het terras rondgaan of een van jullie zich voor de volgende skironde wil gaan omkleden.

WSV Maurik nodigt de deelnemers uit om deze dag samen met onze vrijwilligers met een barbecue af te sluiten, dat zal omstreeks 17:00 á 18:00 zijn. Uiteraard zijn ook jullie begeleiders en/of meegekomen vrienden en familie welkom. Ons terras en clubhuis zal de gehele avond open blijven.

De prijs voor een skibeurt is € 10,-. De barbecue kost € 14,- excl. drankjes.

Wat u moet meenemen is zwemkleding, een handdoek en eventueel een vest of trui voor als de temperatuur daalt in de namiddag.

Wanneer er na het lezen van deze info nog vragen zijn, dan kunt u contact opnemen met de organisator,

Lieselotte van Raak

E-mail handidag@wsvmaurik.nl