Persbericht EK Wakeboard 2015

Europees kampioenschap Wakeboarden 2015 naar Maurik!!!

Het Europees kampioenschap Wakeboarden achter de Boot 2015 wordt in Maurik, Gelderland gehouden.

25 januari 2014 vond in Milaan, Italië het 2014 jaarcongres plaats van de E&A (Europa & Afrika) sectie van de Internationale Waterski en Wakeboard Federatie (IWWF) waar onder andere beslist werd over de locatie voor het EK Wakeboarden achter de boot in 2015. Maurik was in de race met Parijs als belangrijkste concurrent. Maurik troefde Parijs af en haalde dit grote evenement binnen! De data zijn 4 t/m 8 augustus met trainingen vanaf 1 augustus.
Drie jaar na het Europees Jeugdkampioenschap Waterski en zes jaar na het Europees Senior Kampioenschap Waterski heeft Maurik weer een prachtig internationaal evenement binnen gehaald.
Het evenement wordt, onder auspiciën van de Nederlandse Waterski en Wakeboard Bond (NWWB), gehouden op de top locatie van Water Ski Vereniging Maurik. Er worden 200 deelnemers uit Europa en Afrika verwacht waarmee het Wakeboard evenement garant staat voor topsport en spektakel op het hoogste internationale niveau!